Day 2- your idea for perfect first date.

Second day challenge by nurulatiqah

Amboii da lama tak buat challenges ni. Almaklum lah, takde masa la kononnya. Tapi sekarang tengah free-free, so dengan rajinnya aku mengupdate blog yang ‘cantik; nie. T_T

Perfect first date? First date sebenornye da lepas,Tapi,aku peduli hapa.Setiap kali date bole apa jadi first date. HEHE.

Disebabkan aku ni gadis romantik tapi bukan jiwang, so first date mesti ala-ala romantik gitu..

Item pertama yang perlu ada ketika date adalah BUNGA. Bunga kan sangat cocok buat gadis-gadis yang sememangnya romantik macam aku. ;p

flower

flower. 2jpg

bunga ros,bunga lily,bunga kekwa,tapi bukan bunga tahiayam –.-‘

 

Bila da ade bunga, mesti ade tempat best nak berdate kan. So, tempat paling romantik bagi aku adalah ditepi pantai yang putih bersih..Terasa angin sepoi-sepoi bahasa. Macam gambar kat bawah nie. :)

tumblr_lf7puoUFlv1qf1lb8o1_500

Da dapat semua tu, it’s time for dress up ! :) Nurul Atiqah seorang yang simple tapi suka kan kecantikan. So,konon2 dye ingat dye cantik mcm TS la kan pakai skirt/dress rambut kerinting. Alololo..

tumblr_lgjswiJPVu1qgfooqo1_400

tapi-tapi tak cun la pakai dress/skirt kan.Tu zaman dolu-dolu. Apakata kita mencuba fesyen baru mcm nie.

pic courtesy:Maria Elena

14

pic courtesy: hana tajima

hana tajima

Lagi cantik kan ? Muslimah gitu. Confirm Mr Shafiq kata, '' Lebih cantik daripada biasa..Jom Kahwin sekarang !” –nampok benor nipunye ajak kahwin.Harus tunggu umur kami duapoloh-an plus2 baru bole. Huhu.

Okay,Let’s talk about makanan pulak.I lIKE.HAHA.Aku suka makan,tapi ikut portionla,tak rembat2,Jaga badan la konon :p Makanan yang wajib ade bila date ialah :

sweetsstrawberry

tumblr_l8s1s868B21qb67sbo1_500

foodmungkin juga western food,thai, malay dll. Semua makanan aku makan,asalkan HALAL :) Tapi sejak dibawa oleh Mr Shafiq ke Restoran Arab kat Kl,mcm sedap pulak Nasi Arab tu.. HAAA! bole jugak jadi MENU DATE kita :p

Last thing yang perlu time date tu nanti mesti lah :

cam

sesi bergambar bersama-sama.#how sweet

So,itulah idea perfect first date aku.

have a nice day.

2 comments:

Awan said...

terguling jab bila baca, syafiq ajak kahwin. hahahaha.

mlletqa said...

jahat :p